Цей апарат був винайдений в 1902 році і проіснував, поступово модифікуючисьсь, до 1965 року, коли була продана остання модель. Він був надзвичайно популярний в американських офісах і школах. В Америці ще є чимало людей старшого віку, які пам'ятають мультиграф, пурпурно-червоний колір шрифту і характерний запах чорнила, що виходив з нього. Чорнило виготовлялося на основі спирту і ароматичних вуглеводів. І за свідченням всіх хто хоч раз мав справу з мультграфом, запах того чорнила здатний викликати ностальгію. :)
Апарат здорово полегшив офісне життя, з його допомогою можна було дуже швидко зробити безліч копій документа,що розсилається, і потім просто від руки в кожен екземпляр вписати ім'я одержувача і адресу. Сам апарат працював на
основі дуже дотепного методу, що нагадує метод типографської шовкографії.
Поява в середині двадцятого століття сучасних копіювальних машин і матричних принтерів закрили епоху мультиграфа. Старі апарати і зараз припадають пилом у багатьох американських гаражах і часто виставляються на інтернет-аукціонах, де їх купують любителі технічного а
нтикваріату. Вашингтон, округ Колумбія, 1928 рік. Офісна леді копіює документи.
Ні, не на ксероксі, а на новітньому копіювальному автоматі, який представляв собою на той час новітнє диво оргтехніки. Апарат називався мимеограф, шрифт на скопійованих документах було темно-малинового кольору, і за свідченням сучасників - мав незабутній злегка п'янкий запах (до складу фарби входили спиртовмісні речовини). Скопійованим документом треба було кілька секунд помахати в повітрі, щоб він просох, і потім його відкладали убік і робили наступну копію. Додавати фарбу треба було постійно, інакше копії швидко ставали все більш блідими.
Сам по собі апарат був досить цікавим механізмом, і працював за принципом трафарету. Спочатку треба було на подобі друкарської машинки набрати скопійований текст, який тут же механізмом відпечатувався у воску. Тому помилки виправити не можна було, тільки починати все спочатку.
Ось на цій фотографії молодий клерк як раз і набирає текст, який потім леді буде копіювати.
Будь-який з нас прийшов би в жах від роботи на такій копіювальній техніці, а в 1928 році газети були повні захоплених відгуків від бізнесменів, які придбали мимеограф для своїх офісів.
Джерело:http://territa.ru/publ/12-1-0-514